جایی در میان خوک ها... .

چگونه یاد گرفتم دست از نگرانی بردارم و به چیزهای زیبا عشق بورزم .

جایی در میان خوک ها... .

چگونه یاد گرفتم دست از نگرانی بردارم و به چیزهای زیبا عشق بورزم .

اعتراض ... چگونه از بزرگترهارسم نصحیت کردن را آموختم ... هه هه

کمتر پیش میاد پست از جایی دیگه بذارم .

ولی این یکی بحقه .

جدا از اون علی دوست خوبیه ...

اعتراض ها نسبت به این بیانیه ادامه دارد / انتقاد شدید فرزند رسول ملاقلی‌پور به داوران جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینمای ما- علی ملاقلی پور، فرزند مرحوم رسول ملاقلی‌پور، که با فیلم کوتاه «ادامه بن بست» در بیست و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شرکت داشت، درباره بیانیه صریح هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه گفت: متاسفانه هیئت داوران موضع خودشان را بسیار بالاتر از فیلمسازان جوان می‌دانند و گویا از اصل فیلمسازی کوتاه و فرآیند تولید آن کاملا به دور هستند. وی در ادامه به انتقاد از بخش‌های مختلف این بیانیه پرداخت و گفت:* داوران نمی‌دانند تنها محل عرضه فیلم کوتاه جشنواره است وی افزود: به نظر می‌رسد هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه نمی‌دانند که تنها جایگاه عرضه فیلم کوتاه در ایران، جشنواره‌ها است و فیلم‌ها کوتاه امکان نمایش در سینما با تلویزیون ندارند. ملاقلی‌پور گفت: با وجودی که تنها مکان نمایش فیلم‌های کوتاه جشنواره است، آن‌گاه هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه در بیانیه خود می‌گویند «برای جشنواره‌ها فیلم نسازید»! در ادامه، «ملاقلی‌پور» با اشاره به بیانیه هیئت داوران که به نقاط ضعف تکنیکی آثار اشاره کرده بودند، گفت: اصولا دلیل اصلی ساخت آثار تجربی توسط جوانان تجربه کردن است و مسلم است که در تجربه، اشتباه هم دیده می‌شود. اما دوستان هیئت داوران نگاهی بیش از حد حرفه‌ای نسبت به آثار ساخته شده داشته‌اند و حتی جایزه بهترین فیلم تجربی را به فیلمی داده‌اند که از یک فیلم خارجی کپی شده بود. وی تصریح کرد: شاید فقر فیلم دیدن در هیئت داوران باعث شده چنین اتفاقی بیفتد و کپی یک فیلم خارجی آنها را شگفت‌زده کند. ملاقلی پور با اشاره به هزینه بالای صداگذاری فیلم‌ها گفت: هزینه صداگذاری ساده یک فیلم گاهی تا نیم میلیون تومان بالا می‌رود و این در حالی است که فیلمسازان جوان گاهی با مبلغ صد هزار تومان دست به تولید یک فیلم می‌زنند. «ملاقلی‌پور» افزود: اعضای هیئت داوران از فضای فیلم‌سازی بسیار دورهستند که حرف از لزوم صداگذاری و حذف صداهای زائد در فیلم می‌زنند. البته شاید دلیل آن این است که هزینه صداگذاری فیلم برای آنها مبلغی نیست اما برای کسی که با پول خودش فیلم می‌سازد، مبلغ زیادی است. وی تاکید کرد: در جشنواره، یک فیلم انیمیشن را دیدم که صداگذاری دالبی‌ساراند داشت، اما هیئت داوران گویا این فیلم را ندید و تنها ضعف‌های فیلم به چشم‌شان آمد. * دلیل وجود اثر انگشت روی لنز، نداشتن بودجه برای استخدام دستیار است ملاقلی‌پور راجع به حرف داوران در مورد اثر انگشت روی لنز دوربین، گفت: شاید هیئت داوران محترم ندانند که دلیل وجود اثر انگشت بر روی لنز دوربین، عدم وجود بودجه برای استخدام دستیاری است که باید این کار را انجام دهد. وی افزود: مصطفی کرمی که دوست من است، فیلمی دقیقا با همین روش و همین سبک با هزینه شخصی خود ساخته که من اگر چنین اثری روی لنزش ببینم، این اثر انگشت را می‌بوسم و پاکش نمی‌کنم هر چند این حرف شعاری به نظر بیاید. وی در پایان، در مورد دلیل اعتراض خود گفت: دلیل اعتراض من این نیست که فیلم من جایزه نگرفته است. کارگردان «ادامه بن‌بست»‌ افزود: من قبلا در مصاحبه‌ای گفته بودم که این فیلم را به این قصد ساختم که بیننده عصبانی شود و نتواند این فیلم را تا انتها تحمل کند پس جایزه نگرفتن این فیلم نشان می‌دهد که من در حقیقت جایزه واقعی خود را از هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه تهران گرفته‌ام. ملاقلی‌پور همچنین تصریح کرد: من به این خاطر این اعتراض را مطرح کردم که هیئت داوران هشیار باشد و از آگاهی نسل جوانی که روزی جای آنها را خواهند گرفت، بترسند.

منبع خبر : فارس